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Rappel des 10 derniers messages du topic (les plus récents en haut) | |
Okiron Tout petit pixel ![]() |
je l'ai toujours pas recu :/
j'espere aujourd'hui ![]() oui post hautement instructif =) mais avec les double assault pour cadeau en english dans le texte copier coller de je ne sais plus ou : ------------------------------------------------------------------------------ SPECIAL DOUBLE ASSAULTS ------------------------------------------------------------------------------ - Using certain character combinations give you access to special versions of the Double Assault. - You will also need use a special move (or even have it hit) before you have access to the Special Double Assault. There is also a time constraint: you have about 10 seconds or so after using/hitting with the required move to perform the move before you lose the opportunity to do so. - Special Double Assault do more damage than a regular D-Assault and are indicated by a gold startup flash instead of the regular blue version, as well as a different startup attack (which still has almost no priority). Here are the known combinations: #. I haven't tried all the Special Double Assaults noted here, so I apologize for any errors that may be present. YUKI & AI Yuki: Perform 3 different Memory Card Slash (d,d+any/Start) moves, then motion qcf,hcb+AE before any of the Memory Card Slashes wear off. * Yuki starts with a ground-launched Riding Hero. * You can move around and attack with Atomic Guy, but the move ends if he is hit, or after around 5 seconds. Ai: Perform a Lightning Ball (ABC while on Joy Joy Balloon), then motion qcb,qcb+CE. * Ai starts by pulling out a gun similar to Marco's Heavy Machine gun, except this needs to hit up close. KYO & IORI Kyo: Connect with new Dokugami chain (qcf+C,qcf+C,qcf+A,qcf+K,hcb+C), then motion qcb,hcf+AE. * Kyo starts with a dashing (D) Hikigane, which can combo from his Dokugami chain. Iori: Connect with his Ya Sakazuki DM (qcb,hcf+P), then motion qcf,qcf+CE. * Iori starts with his LDM from KOF2003 (except this isn't an overhead). This is probably the easiest Special D-Assault to connect with, since opponent is unable to move. KAEDE & MORIYA Kaede: Super Cancel his Shinmei Renjin Zan (qcb+P) into d,d+AE. * Kaede starts with a close C slash. Moriya: Perform his Taitou Hogetsu (b,d,db+A/B/C), then motion f,hcf+CE. * Moriya starts with his Ittou (df+A) slash. * Good luck getting the Taitou Hogetsu to launch in the first place, as it requires very strict motioning. TERRY BOGARD & ROCK HOWARD Terry: Perform a Charge Run (hcf+K) without the Charge Kick, then motion b,f,f+AE anytime after. * Terry starts with a Rising Upper, which has poor range, but comes out pretty fast. Rock: Perform a Rage Run: Type Shift (qcb+D) and successfully switch sides, then motion b,d,db+CE anytime after. * Rock starts with the (A) Rising Tackle, and all 3 hits must connect on opponent on the ground for the rest of the move to launch. Despite the animation, the move has no priority whatsoever. HAOHMARU & GENJURO Haohmaru: Activate the Ikari Bakuha (ABC), then motion df,df+AE. * Haohmaru starts with his close C slash. Genjuro: Activate the Ikari Bakuha (ABC), then motion f,b,f+CE. * Genjuro starts with a far B slash. MR. KARATE & ROBERT GARCIA Mr. Karate: Connect a Tenchi Haoh Ken (qcf,qcf+P), then motion qcf,b,f+AE anytime after. * Mr. Karate starts by stepping forward with a punch (the 1st hit of his Buryoko Ranbu minus the autoguard). Robert: Connect a Hien Senpuu Kyaku Finisher (qcb+K 4 times, qcf+K), then motion qcb,f,b+CE anytime after. * Robert starts with his Ura Ken backfist. HANZO & FUUMA Hanzo: Connect with his C/D Ninpo Kohrin Kazan (qcb+any), then motion f,d,df+AE anytime after. * Hanzo starts with a close range knife slash. Fuuma: Connect with his Satsu Chouken throw (hcb+P), then motion qcf,qcf+CE anytime fter. * Fuuma starts with a close range knife slash. ps : ah bah je l'ai recu enfin ![]() |
petitevieille Grossier personnage ![]() |
Ce qui est afflugeant c'est que SNK était un maître du sprite 2D, même en très basse résolution ils arrivaient à un résultat magnifique. ![]() |
Mash_de_Figaro Gros pixel ![]() |
Citation :
Le 2005-12-28 19:18, naekof a écrit: Ce qui me marque sur cette conversion, c'est la durée incroyable des loadings, je n'avais jamais vu des temps de chargement aussi long sur une conversion de jeu snk depuis la génération 32 bits. Pour l'instant les seuls double assauts que je connais ce sont les 236+R1, je ne savais pas qu'il y en avait d'autres. Comme d'habitude les boss sont super abusés (mizuchi, même avec un quart de sa barre il me détruit). Un jour ce serait bien qu'ils refassent des sprites tout beau en haute résolution quand même parce que ça devient difficile de défendre snk/playmore à la longue. Le truc, c'est qu'SNK n'a jamais misé sur des beaux graphismes en haute résolution pour leurs jeux! (ils ont faits qu'une seule exception pour KOF 94 Rebout, et ça le fait pas à cause des animations relativement moyennes!) Pour les downloads, effectivement, je comprends pas!! Je veux bien que le jeu tourne sur Atomiswave, mais là, c'est abusé: et de tout les jeux de fights 2D dispos sur les générations actuelles (DC, PS2 et Xbox), c'est en effet sur Neogeo BC que les loadings sont les plus longs! Par contre, pour les boss, ça fait longtemps que j'ai pas autant galéré (j'ai directement mis le jeu au level-7 (qui est le level maximum), et j'avoue le regretter un peu!) |
naekof Pixel imposant ![]() |
Ce qui me marque sur cette conversion, c'est la durée incroyable des loadings, je n'avais jamais vu des temps de chargement aussi long sur une conversion de jeu snk depuis la génération 32 bits.
Pour l'instant les seuls double assauts que je connais ce sont les 236+R1, je ne savais pas qu'il y en avait d'autres. Comme d'habitude les boss sont super abusés (mizuchi, même avec un quart de sa barre il me détruit). Un jour ce serait bien qu'ils refassent des sprites tout beau en haute résolution quand même parce que ça devient difficile de défendre snk/playmore à la longue. |
Mash_de_Figaro Gros pixel ![]() |
Le jeu étant sortie depuis la semaine dernière (et je viens seulement de le recevoir!), je voulais savoir si il y avait des gropixeliens qui y jouaient!
Ma question étant: Comment fait-on les fameux "double-assault" (ou la super-furie qu'on peut faire qu'avec certains persos (ryo/robert, kyo/iori, rock/terry, etcc.....) meme sur gamefaqs, j'ai pas trouvé!! j'ai pas encore assez joué pour me faire une opinion, ce sera surement le cas d'ici la fin de la semaine, mais n'hésitez pas à laissez les votres (de impressions!) |
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